چرا باید به سمت تجارت الکترونیکی رفت ؟
دلایل مختلفی وجود دارد تا اینکه سازمان ها باید به سمت تجارت الکترونیکی پیشروی کنند و خود را با شرایط روز وقف دهند. در زیر به بعضی از این موارد اشاره می کنیم:
- سازمان ها برای ادامه حیات خود باید متناسب با شرایط روز و احیاناً پیش بینی آینده گام بردارند. یکی از تغییرات موجود در عصر حاضر بوجود آمدن تجارت الکترونیکی می باشد و سازمان ها باید این تغییر را برای ادامه حیات خود و کسب سهم بازار بپذیرند.
- در تجارت الکترونیکی راه های ارتباطی جدید از جمله کانال ها ، شبکه های اجتماعی ، درگاه ها و … بوجود آمده است که هرکدام نحوه دسترسی خاص خود را دارد که می تواند در تعیین میزان بدست آوردن سهم بازار مفید باشد.
- تجارت الکترونیکی از مرزهای فیزیکی عبور کرده است و دسترسی بصورت تمام وقت ایجاد نموده است.
- نحوه توزیع و شبکه زنجیره تامین از حالت سنتی خارج نموده.
- مشتریان در هر زمان و مکان می توانند از طریق اینترنت به اطلاعات، محصولات و خدمات ارائه شده دسترسی داشته باشند. (به عبارتی دسترسی نامحدود برای مشتریان ایجاد می کند).
- تجارت الکترونیکی باعث رشد سریع و توسعه کسب و کار می شود.
- تبلیغات در تجارت الکترونیکی هدفمندتر می شود و معرفی محصولات و خدمات در هر زمان در دسترس می باشد.
- سازمان ها بواسطه تجارت الکترونیکی از لایه های سنتی خارج شده و خود را با شرایط موجود منطبق و به روز می نمایند.
- جمع آوری داده ها، کسب اطلاعات، طبقه بندی اطلاعات و دریافت رکورد های مورد نظر، تجزیه و تحلیل داده ها و ایجاد پایگاه مدیریت دانش باعث می شود که تصمیمات در زمان مناسب با توجه به شرایط موجود و آینده به درستی اتخاذ شود. که بها دادن به این امر و کسب مهارت در این زمینه خود یک مزیت کلیدی و رقابتی ارزشمند به شمار می آید.
- سرعت، دسترسی سریع و راحتی به ارمغان می آورد.